KL: Velfærdsteknologi skal ‘afmystificeres’ En ny undersøgelse peger på skepsis over for velfærdsteknologi blandt kommunale medarbejdere og borgere som den største barriere for spredning. Mere konkret information er løsningen, mener KL.

Et vasketoilet… hmm…  Er det et toilet i en brusekabine? Eller et toilet, der kan skylle det, der nu skal skylles efter et toiletbesøg? Det er svært helt at få hold på, hvis man ikke har set et vasketoilet. Og netop abstrakte navne og ukonkret retorik ser Gitte Duelund Jensen, leder af KL’s Center for Velfærdsteknologi, som en stor del af forklaringen på, at en ny undersøgelse peger på skepsis over for velfærdsteknologi blandt kommunale medarbejdere og borgere. Men selvom...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Prøv Kommunal Sundhed gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få fri digital adgang til alle artikler på Kommunal Sundhed i fire uger. Du modtager også vores nyhedsbrev tirsdag og torsdag, med de seneste nyheder og historier fra det nære sundhedsvæsen. Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.


Allerede bruger? Log ind