En anbefaling fra Vive lyder, at man skal anerkende borgernes rolle i elevernes sproglæring og fremhæve de positive aspekter af, at eleverne lærer dansk ved at tale med borgerne.Foto: Colourbox

App kan støtte sosu-elever med migrantbaggrund Et forskningsprojekt er mundet ud i ni anbefalinger og en app, der skal hjælpe med at fastholde sosu-elever med anden baggrund end dansk. 

Mere sproghjælp og en mere individuel oplæring. Det kan være løsningen på at sikre, at flere elever med migrantbaggrund får deres eksamensbevis på landets social- og sundhedsuddannelser. Sådan lyder en af konklusionerne i et nyt forskningsprojekt fra Aarhus Universitet, Vive  – Det nationale forsknings- og analysecenter for velfærd og Alexandra Instituttet, står der i en nyhed på Vives hjemmeside.  »Som en del af projektet har vi udviklet SOSU Appen, som kan hjælpe eleverne, når de taler med borgere eller kolleger....

Prøv Kommunal Sundhed gratis i 4 uger

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.