Mere motion forbedrer hukommelse og sociale relationer Elever i to tredje-klasser i Holbæk har hver dag i 12 uger erstattet en almindelig skoletime med en times målrettet motion. Resultaterne er overvældende positive.

Man skulle tro, at børn, der får en time mindre med undervisning hver dag ville få ringere evner i skolefag som dansk og matematik. Men det er ikke tilfældet, viser et forsøg, som Holbæk Kommune har lavet i samarbejde med Katrinedalskolen og forskere fra University College Sjælland. I hvert fald ikke hvis skoletimen erstattes med en times målrettet motion. Så får man i stedet glade elever, der har bedre hukommelse, stærkere sociale relationer, bedre disciplin og en mere positiv indstilling...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Prøv Kommunal Sundhed gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få fri digital adgang til alle artikler på Kommunal Sundhed i fire uger. Du modtager også vores nyhedsbrev tirsdag og torsdag, med de seneste nyheder og historier fra det nære sundhedsvæsen. Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.


Allerede bruger? Log ind