Etnolog: Husk velfærdsteknologiens ‘usynlige’ opgaver Hvis kommuner skal have succes med at implementere nye velfærdsteknologier, er det nødvendigt at blive bevidst om de mange usynlige opgaver, teknologierne fører med sig, konkluderer etnolog i nyt speciale.

Der er mange og store forventninger til velfærdsteknologi. De skal både spare penge, give bedre service til borgerne og bedre arbejdsvilkår for medarbejderne. Sådan groft sagt. Men efterhånden bliver det tydeligt, at velfærdsteknologi ikke er quick fixes, der giver kontante og hurtige gevinster. Omvendt kan nye teknologier faktisk opleves som en belastning af borgere og medarbejdere. Det hele afhænger af rammen for at indføre dem og processen med implementering. De faktorer har den nyuddannede etnolog Marie Anna Svendsen fra Københavns...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Prøv Kommunal Sundhed gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få fri digital adgang til alle artikler på Kommunal Sundhed i fire uger. Du modtager også vores nyhedsbrev tirsdag og torsdag, med de seneste nyheder og historier fra det nære sundhedsvæsen. Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.


Allerede bruger? Log ind