Tværs-ledelse fordrer udsyn (og en kop kaffe) Man kan undre sig over, at humlebien faktisk flyver, når man ser den liste af særlige ledelsesudfordringer, der knytter sig til det tværsektorielle samarbejde

Som leder i sundhedsvæsenet er man knyttet til enheden, sektoren, kerneopgaven og de medarbejdere, man er leder for. Men når kvalitet i sammenhængende patient- og borgerforløb bliver det centrale i kerneopgaven, ændrer ledelsesopgaven sig. Tager man sammenhængen alvorligt, er lederen nødt til også at være optaget af, hvad der sker før og efter kontakten med borgeren eller patienten. Det udfordrer at skulle lede mere end egen enhed. Det udfordrer, at skulle gå ”over grænserne” og at skulle optræde som leder...

Prøv Kommunal Sundhed gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få fri digital adgang til alle artikler på Kommunal Sundhed i fire uger. Du modtager også vores nyhedsbrev tirsdag og torsdag, med de seneste nyheder og historier fra det nære sundhedsvæsen. Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.