Ny evaluering: Borgerens behov og motivation er kernen i vellykket rehabilitering Sundhedsstyrelsen har fået evalueret fem kommunale projekter om skræddersyede tilbud i rehabilitering efter en behovsvurdering. Der er gode erfaringer med borgerinddragelse og en struktureret tilgang.

Kommuner skal holde afklarende samtaler med alle borgere, som med henvisning fra egen læge eller sygehus vil have gavn af et forebyggelsestilbud. Denne samtale skal afklare den enkelte borgers behov og motivation for at gennemføre kommunens forskellige tilbud. Sådan lød anbefalingen fra Sundhedsstyrelsen i 2016.  Fem kommuner har siden afprøvet og implementeret Sundhedsstyrelsens anbefalinger for behovsvurdering i den afklarende samtale, og disse fem projekter er nu blevet evalueret af CPI, Center for Patientinddragelse for Sundhedsstyrelsen.  De fem kommuner har alle...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Prøv Kommunal Sundhed gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få fri digital adgang til alle artikler på Kommunal Sundhed i fire uger. Du modtager også vores nyhedsbrev tirsdag og torsdag, med de seneste nyheder og historier fra det nære sundhedsvæsen. Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.


Allerede bruger? Log ind