Når nødkald bliver besvaret centralt, bliver det udekørende personale ikke afbrudt unødigt midt i et besøg hos en borger.Foto: Colourbox

Aarhus har lavet en nødkaldscentral for de svageste borgere Nødkald fra Aarhus Kommunes svageste borgere bliver besvaret centralt. Det skal give borgerne større tryghed og hurtigere hjælp, mens det udekørende personale undgår at blive afbrudt af nødkald og får mere ro til at hjælpe borgerne.

Når én af de 2.400 borgere, der er visiteret til nødkald, trykker på knappen, bliver de stillet direkte ind til en nødkaldscentral, hvor sygeplejersker sidder klar til at hjælpe. Sådan har det været for borgerne i Distrikt Syd i Aarhus Kommune siden 1. oktober, mens distrikterne Nord og Midt er blevet koblet på i det nye år. Ordningen er skabt for at øge trygheden og sikre hurtigere hjælp til borgerne, mens de udkørende teams i højere grad kan koncentrere sig...

Prøv Kommunal Sundhed gratis i 4 uger

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 4 uger.