Sådan blev Visitationen i Holstebro en »service­orienteret« myndighed Da ventelisten i Visitationen i Holstebro Kommune var ved at vokse de ansatte over hovedet, besluttede ledelse og medarbejdere at teste et helt nyt perspektiv.

En uoverskuelig venteliste på flere end 300 borgere tvang i 2014 Visitationen i Holstebro til at tænke helt anderledes. »Vi besluttede, at vi gerne ville udvikle vores kultur i retning af at være ‘den serviceorienterede myndighed’. For man kan jo godt give en myndighedsafgørelse med en serviceorienteret tilgang, hvor man prøver at hjælpe borgeren videre,« siger Poula Sangill, der er chef for Sekretariat og Myndighed i Holstebro Kommune. Derfor allierede kommunen sig med innovationsbureauet Hatch & Bloom, der skulle hjælpe...

Denne artikel er forbeholdt abonnenter.

Log indEller opret en brugerprofil for at få adgang til artikler.Opret konto

Prøv Kommunal Sundhed gratis i fire uger.

Tilmeld dig og få fri digital adgang til alle artikler på Kommunal Sundhed i fire uger. Du modtager også vores nyhedsbrev tirsdag og torsdag, med de seneste nyheder og historier fra det nære sundhedsvæsen. Prøveabonnementet er helt uforpligtende og udløber automatisk efter prøveperiodens udløb.

  • Hidden
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.


Allerede bruger? Log ind